Nå…

Det blev ändå en rätt OK dag, trots den snurriga inledningen 🙂 . Äntligen klar med lathunden till Acronis True Image Workstation 9.1 å ska ned till skolan å skriva ut o rätta ev fel i den imorron. Gött att kunna lämna ifrån sig den. Sen tänkte jag plugga SPSS-syntax resten av veckan, vilket är välbehövligt…

Har börjat läsa pocketupplagan av

 

varom jag inställer mig i ledet av en enad kritikerkår: Rekommenderas varmt! Väldigt välskriven med personbeskrivningar som är ordentligt genomarbetade… Man sugs liksom in i personernas liv vare sig man vill det eller ej 🙂 .

För första gången på eeeeevigheter ansåg jag mig ha råd att beställa ett paket böcker, varav ovanstående var den ena. Tog mig friheten att beställa den andra boken i trilogin också,

som jag nu redan ser fram emot att ta mig an 🙂 .

Eftersom de hade en specialare på CDON.com då man kunde köpa tre pocketböcker för 99 kr så såg jag mig tvungen att köpa ytterligare en bok å då blev det den här:

Det var dock ett misstag, för den boken är uppenbarligen skriven av en spökskrivare med ett underlag som kommer från Mickes exsambo och den senare tycks sakna både ett å annat – i synnerhet självreflektion över sitt eget beteende. Nej, jag mår faktiskt dåligt av att läsa den boken – kanske i synnerhet som mina farhågor besannades: Hans självmord föranleddes av en separation/skilsmässa där jag kange mig den på att hon ansåg ha sig rätten att avgöra hur mycket han skulle få träffa barnen… En typisk ”morsa” med andra ord… Nej, fy håsiken… Rekommenderas inte!

Ett svar till “”

  1. Hmmm… Angående Stieg Larssons bok ”Män som hatar kvinnor” så har jag börjat störas av att han så envetet upprepar såväl för- som efternamn på huvudpersonerna Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander… Detta medan han oftast låter sig nöja med förnamnet på bifiguerna…

    En liten skitsak, kan tyckas, men jag tycker att man som läsare på grund av det hela tiden hamnar ”på distans” till huvudpersonerna… Dessutom är det ju synn att ständigt upprepa ett sådant mediokert efternamn till ett sådant vacker förnamn … å då syftar jag inte på Lisbeth 😉 .

Lämna en kommentar