Årets första fästing

Har just upptäckt en fästing på ländryggen, precis där byxlinningen vanligtvis sitter 😦 . Blev till att ringa exxet på morronkvisten å höra om hon kunde komma över för att plocka bort den, och som tur var skulle inte hon börja jobba förrän kl 9 så det kunde hon 🙂 . Skrutt dock att man inte har någon annan i sin närhet som kunde bistå med sådana saker, för det känns ju inte helt bra att lägga sådant på henne…

Alternativt kanske jag kunde ringa distriktan… Men dels känns det lite fånigt det med, dels kommer ju byxorna att gnida mot odjuret… Vore iofs en intressant erfarenhet att gå dit endast i fillingar… eller kanske utan dem också 😉 .

Ah, så var den lilla sötingen utdragen 🙂 . Gick ju geschwindt, trots att exxet först var lite stirrig… Hon fick dock träna med fästingborttagaren på ett spikhuvud först, å sen när läget var skarpt så gick det som sagt i ett jehu 🙂 . Sen på med salubrin åsså lekte jag likbrännare med kadavret (ehh, ja, det första baddedes på min kropp och det senare gjorde jag med odjurets kropp, inte min 😉 )… Men jag må säga att de jävlar i mig inte vill brinna särdeles lätt inte – istället hoppar de iväg som löss när de blir varma .

Kommentera

