Monday, bloody monday…

Idag känns det som en sån… Sovit kasst – somnade först vid 1-snåret och vaknade igen vid 4 o kunde naturligtvis inte somna om (den störda sömnen har i princip hållt i sig alltsedan dotrans strul osv i förra veckan 😦 ) – och tankarna bara snurrar som tivolin

i hövet mest hela tiden… Om att dotran vill ha en ny mobil (hur fasen vi ska ha råd med den, en Z610i,

och några egna pengar har hon ju inte att skjuta till) – och om jag törs skaffa en ny för egen del för att jag egentligen behöver ha en juste kamera (funderar på en K810i)

och haft önskemål om en sådan i många, många år vid det här laget och då menar jag ca ett decennium (GUD BEVARS ENDAST MATERIELLA BEKYMMER, DOCK); om att jag ska på elevvårdskonferens i eftermiddag; om vad jag ska göra på ”bobbet” idag; om vad jag ska göra på ”bobbet” resten av veckan och hur mycket jag ska ”bobba”; om hur vi ska fira midsommar; om vi har råd att åka till Göteborg på semestern; om jag skall leta reda på och anpassa en lämplig blogprogramvara som jag kan implementera på mitt webbhotell – eller är det overkill, och behöver jag verkligen dyka ned i den däringa tekniska smörjan just nu?; om, om, om… Ja, hur många tankar som helst som snurrar…

Så, nu blir det till att äta frukost och som sällskap utforma en mindmap som kan funka som 2-do-lista för idag o kanske nån dag till… Behöver stoppa de däringa karusellerna på något vis ju… Å så blir det marsch pannkaka ut å morronpromenixa… Sen kan jag ägna mig åt att göra dagen oxå, typ…

Kommentera

