Filmfrossa

Testar att reblogga… för att se hur det fungerar 🙂

Mirandas filmsalong

Shame

Hur i hela världen bär han sig åt för att gå från världsvan snygging till skamfylld stackare utan att använda några yttre attribut. Måste vara tonfallet, hållningen blicken. Skickligt!

 

Små vita lögner 

Vad är vänskap? Vilka lögner är det kitt som håller ihop en grupp vuxna vänner? Vem är viktig? Och hur vet man det? Små vita lögner utspelar sig omväxlande i Paris och i semesterhuset vid havet utanför Bordeaux. Jag älskar de franska miljöerna, språket och de vackra människorna. Jag tycker om deras tillkortakommanden och deras oförmåga att vara vuxna. Jag tycker att jag kommer nära. Och begravningen. Omöjlig att beskriva.

 

Katinkas kalas

Jag snubblar igenom Katinaks kalas. Hack, hack, hack. Alla pratar om sig. Ingen lyssnar på någon annan. En förfärlig historia där ingen vill någon annan väl. Men den utspelar sig i ett bedövande vackert Sommarsverige. Väldigt märklig film!

View original post

Kommentera

