Dagen efter oberoendedagen…

…har förflutit riktigt bra, trots att jag inte har fått så värst mycket nyttigt gjort: Ungarna har varit tillfreds efter gårdagens ”hjälteinsats” och fadren har varit nynnande glad vid dagens matlagning osv… Så, alla har mått riktigt bra med andra ord 🙂 .

Ja, åsså fick vi ju fiiiiint besök oxå: Söstra mi med sambo tittade in på en fika på returresan från deras tre dagars semestertripp till Fjollträsk. En riktig tilldragelse, ska du veta, eftersom – om jag nu räknar rätt – söstra mi har hälsat på mig ca ett halvdussin gånger under de dryga 20 år som jag bott i Västra Aros 🙂 .

För min del innebar det att jag stolpade upp vid 6, satte igång med att stryka bort större delen av tvättberget i vardagsrummet så att det var avklarat vid pass 8 då jag begav mig iväg till Coop Forum medelst velociped och ryggsäck. Knatade tillbaks med full ryggsäck, en full påse på ena sidan styret och en halvfull på den andra, samt ett halvdussin ströläkter (avsedda att staga upp potatisplantorna då dessa lagt sig ned eftersom de blivit groteskt stora) som jag ”snott” ute på trädgårdsavdelningen på pakethållaren. Vare hemma igen strax efter 9, då jag satte igång att meka ihop en jordgubbspaj inför deras fikabesök.

Något försenade dök de då upp typ 11:30 å sen hade vi några trevliga timmar tillsammans innan de for iväg igen vid pass 14:30-tiden. Då var det dags att meka mat på nytt, vilket fick bli några matlådor från veckan som varit… Lite pill med min portal – numera kallad Misjkas Egoportal 😉 – samt några sidors läsning i ”Flickan som lekte med elden”, ett samtal till verkmästaren på Volvo för att få tekniska råd ang kärestans krånglande 740, åsså några allmänna göromål som jag inte minns (inkl diskning av en ny skapligt stor disk) innan det ånyo var dags för matlagning: Torsk, kokt potatis och gräddfilssås.

Ja, ungefär så har det flutit på… Å nu är det kväll och vi ska flyga lite tillsammans, jag o grabben…

Ses i morrn, mack… eh, bloggen!

One Reply to “Dagen efter oberoendedagen…”

Kommentera

