Städdag!

Hahaha, va kul man kan ha då 😀 !

Ja, du har alldeles rätt: Jag baaaaara skämtar, å det är banne mig inte lite heller 😡 … En redigt kul dag idag, som än så länge på det stora hela har innehållit följande:

  1. Dammning
  2. Dammsugning
  3. Byte av sängkläder inför morrondagens tvättstuga
  4. Tjatat på barn om nödvändigheten av punkt 1-3 ovan
  5. Tjatat på barn om nödvändigheten av punkt 1-3 ovan
  6. Tjatat på barn om nödvändigheten av punkt 1-3 ovan
  7. Tjatat på barn om nödvändigheten av punkt 1-3 ovan
  8. Hängt ut så gott som alla mattor på vädring
  9. Rengjort badrummet (absolut lika kul hver gang)
  10. Snuggat i oss lunch, som för ungarnas del bestod av gårdagens middagsrester och för min del av ett par mackor + té
  11. Å i samband med punkt 10 såg jag till att få hjärnblödning på barnen på grund av deras attityd i förhållande till punkt 1-7 ovan. Nå, visst bidrog de till städandet men det var under en massa knotanden hela tiden…
  12. Emellanåt har jag hunnit pula med min privatportal, som tur är 😉
  13. Å under hela dagen har det snurrat i skallen: ”Hur 17 ska jag nu motionera/träna om jag tvingas lägga av med löpandet, pga hälsporren – åtminstone den här säsongen?!?”. Ågren värre, vill jag lova, för hittills har jag inte praktiserat något som är så gott för själen som just löpning… Hatar allt vad gym heter, mest för att det är inomhus å exakt hur jäla trååååååååkigt som helst (hmm, är la inte bara jag som känner igen mig i mina barns attityd i den frågan….)
  14. Å som lök på laxen känner jag det som att jag trampar jyttja hela tiden, för jag får ”ingenting” gjort ju!!! Har 4 kökstolar och 1 köksbord som behöver repareras, slipas och lackas om… Å dessutom en bil som behöver oljebyte å lite annat pyssel, å jag kommer lixom aldrig till skott… Bläh…

Typ som en helt vanlig dag i livet, med andra ord…

Gah, imorron går jag i strejk – föräldrastrejk!

Kommentera

