Det har rört på sig lite granna i rabatterna…

…medan vi har varit borta 🙂 . Å inte bara där, förnixen… Även pelargonerna som såg ut att tyna bort fullständigt för ett par veckor sedan har skjutit ut rejält i blom 😀 !

SemesterpelargonerSemesterrosorSemesterrosor

Pelargoner och rosor i fullan blom!

 

Sånt här är säkert peanuts för många av er andra, vana som ni är att driva växter av olika slag, men jag tycker det är jättekul att uppskatta de där små underverken i livet 🙂 . Därutöver, i hörnet invid rosorna på mittenbilden har jag tre stycken dahlior som är på G med knoppar nu. Blir redigt intressant att se hur de kommer att te sig, då de ju är nya för i år 🙂 .

 

Ja, och potatisen, som jag satte istället för de snåriga jordgubbsbuskarna, står i fullan blom också ju 🙂 !

SemesterpotatisSemesterpotatis

…å potatisen är inte sämre den!

Hmmm, undrar om det blir några vidare knölar på dem, å andra sidan… Stjälkarna är nu ca 90 cm höga!

Semesterrödbetor

Rödbetor, snart färdiga för skörd?

Även rödbetorna har växt till sig å börjar nog snart närma sig skördetid…?

 

2 Replies to “Det har rört på sig lite granna i rabatterna…”

  1. Åhhh….rödbetor! Så gott! Jag har en kompis som är sämre än jag på trädgård – men rödbetor fixar hon…Så jag brukar få av henne. Det är jättegott! Låter som du haft en bra semester – välkommen tillbaka!

Kommentera

