Midsommarminnen 2007…

…mest för mitt klena minnes skull kommer här några korta minnesanteckningar om vad som utspelade sig midsommarhelgen 2007, vilket kan vara av ett visst värde nästa år vid den här tiden eftersom jag då mest sannolikt inte kommer att ha en endaste aaaaaning om vad jag gjorde då..

Nå, det blev till att spendera midsommarn hos kärestan och henns barn + ”bonusbarn” i form av äldsta sonens flickvän. Eftersom det var regnigt – och ganska långt ifrån de skurar som SMHI utlovat, snarare ihållande regn med enstaka uppehåll – större delen av midsommarafton och -dagen så blev det en hel del tid inomhus. Men det var ändå ganska mysigt, tycker jag 🙂 . Ingen av oss haussar upp oss inför helger som denna, utan har en ganska layback-attityd – vilket känns skönt.

Den sedvanliga maten blev det förstås. Dock gick inte min grillning sådär jättelysande (tål inte kärestans rangliga grill som när som helst ser ut att vilja trilla isär i sina beståndsdelar – och att dessutom lasta på en nånkilos flintastek på den, det är en stadig rysare det), å förvisso hade jag inte någon matjes med mig (det var jag som efter överensskommelse hade svarat för matinköpen). Så kärestan blev lite stressad av det förstnämnda, å lite besviken av det sistnämnda – ungefär som vanligt oss emellan är det kommer till mat. I viss mån kompenserades det sistnämnda dock av att den dyra inlagda – den med stora bitar – sillen var riktigt god. Å flintan till barnen räddade hon i varje fall delvis från förkolnandets öde, å kompletterade med att steka några kryddade korvar. Nå, alla åt å ingen klagade… inte högt i varje fall 😉 .

Någon midsommarfest bevistade vi inte eftersom regnet satte in ungefär en timme innan, då jag befann mig i färd med att åka in i Kvicksund på vägen dit. Dessutom kostade det i år 20 kr för vuxna, vilket i kombination med regnet lockade föga.

Ja, å med älskogen gick det också helt ok 😉 ….

Nå, summa summarum en riktigt mysig helg 😀 ! Måste ha varit det, för bloggen saknade jag inte alls 😉 .

Kommentera

