Ännu ett 7 km-monster nedkämpat!

Ja, se, det bidde ännu en 7-7,5 km-runda denna vecka 🙂 . Tog mig i kast med den vid pass 17-snåret innan barnen kom över från exxet, å det gick riktigt bra. Dock är jag lite fundersam kring vänsterfotens hälsporre eftersom jag tyckte mig få lite känningar såväl före, under som efter rundan. Så jag har nu tagit det säkra för det osäkra och har kletat på VoltarenT Gel för att förebygga inflammation igen…

Enligt överläkaren på rehab-enheten så kan en hälsporre ta uppemåt ett år på sig att läka ut, trots att man använder sig av inlägg och antiinflammatoriskt… Så det gäller väl att ta det lilla lugna och inte förta sig, vilket inte riktigt är sånt som jag är bra på dessvärre… Men, man får allt anpassa sig, för att gå och springa som på krossat glas är inte nån höjdare…

Kommentera

