Lördag!

Hehe, känns som första dagen på semestern (fast det är det ju inte redigt än) å jag har ännu så länge (kl 11:21) inte utfört en enda nyttig gärning 🙂 .

Nå, en sanning med viss modifikation för visst har jag diskat, visst har jag har jag beställt ett nytt startpaket till dotrans mobil (eftersom hon fubbade till det med PIN-koden igår på nya telefonen, eller rättare sagt inte hade en aaaaaaaaning om var hon hade PUK-koden…). Ungefär så långt då… I övrigt har jag pillat lite på ett inlägg om mäns syn på kärlek och sexualitet, men det dröjer nog ett bra tag innan jag är färdig med det – blir som typ en avhandling ju 😉 . Men den som väntar på nåt gott… väntar förhoppningsvis inte åt he#”$€@ för länge…

Nä, här gäller det att sätta lite fart nu… Har en massa grejer som behöver göras denna inledande semestervecka, får se om jag ens hinner hälften… Mest tid tar nog köksstolarna som behöver slipas och lackas om, skulle jag tro…

Nå, ha de så länge!

4 Replies to “Lördag!”

  1. Ingen rast och ingen ro…
    Tycker ofta efter en helg att jag inte ”gjort” nå’t, men när jag summerar alla sådana där små grejer som man gör precis hela tiden, så blir det en låååååång lista!
    SKa bli spännande att läsa inlägget du filar på!
    Ha det gott!

  2. Hehe, jodå: I ärlighetens namn, om man är tillräckligt noggrann, så visst blir det en väldans lååååång lista. Problemet är nog egentligen inte så ofta att man gör för lite, utan snarare att man har så himla höga förväntningar/krav på sig själv att man till slut ”inte ser skogen för alla träna”… Det är väl nåt man lär sig, i synnerhet när man en gång ”väggat”, att minsann mentalt bokföra varje liten gärning man lyckas genomföra under en dag – med glädje!

    Så, i ärlighetens namn: Jag är lite flåshurtig när jag skriver att jag inte hunnit med nånting, för så himla stressad att göra en massa nyttigheter är jag inte 😉 . Jag är mån om att ”följa med i sinnet” också, att ta så gott som varje göromål som i första rummet en terapi för själen.

    Ang det kommande inlägget: Hehe, jag tror jag ballar ur rätt rejält men det är ganska kul att skriva 🙂 . Åsså, inte minst, så blir det väldigt personligt… Spännande va?!

Kommentera

