Trött, trött, trött… men ganska nöjd :) !

Ja, dags att uppvakta bingen nu… Trött som i graven de senaste 3-4 timmarna men jag har gått runt på ren viljestyrka.

Ty, att bevaka skolavslutningar, bju på ”sommarlovstårta” al a marängsviss, åka ut å kolla på mobiltelefoner med barna, diska, laga å äta mat, rengöra en gammal madrass från 50-talet och däremellan också hinna med att arbetsträna… Ja, det sliter tydligen på en gamling som mig… Men jag känner mig i varje fall nöjd med dagen 🙂 .

Har idag oxå fått klartecken att jag nu tjänat ihop mina första 1,5 doktorandpoäng i och med SPSS-syntaxkursen, vilket känns riktigt bra efter gårdagens slit 😀 .

Go’ natt, alle leute!

4 Replies to “Trött, trött, trött… men ganska nöjd :) !”

  1. Hehe, tack 🙂 !
    Statistical Package for Social Sciences står SPSS för, alltså ett statstikprogram ungefär som Excel fast med fler programmeringsmöjligheter (= syntax). Ett program som används av väldigt många forskare, å då inte bara inom samhällsvetenskapliga ämnen.

  2. Mer komlicerat än Excel? My goodness! Jag använder möjligtvis 10% av excel och anser mig vara rätt så duktig…

Kommentera

