Nationaldagsdags!

Så har dagen N återkommit ännu en gång: Ut i fillingarna snabbt som attan direkt på morgonen för att sätta upp flaggvimpeln på altantaksstolpen!!

Hehe, det är enda dagen på året som jag flaggar. Mest för att jag faller för grupptrycket (läs granntrycket) skulle jag tro. Snacka om att hr Ågren kommer å knackar på ens dörr 😉 !

Å dagen till ära stod Em för dagens (nå, det var väl egentligen gårdagens?) bästa, vilken jag tar mig friheten att bara sno rakt av utan minsta förbehåll:

Wurstkoffer

 

Ja, en helt galen och därför tysk grej som ju värnar deras omhuldade ordningssinne: En wurstkoffer 😀 . Detta apropå att kylen som Em skaffade sig innehöll obegripligt ordningssinnade bra-ha-lådor… Hmm, undra jag varför man så lätt (med- eller omedvetet) kommer å tänka på tyskar när det är dags att fira Nationaldagen ?!? Kanske utsattes Em för en freudiansk feltanke, helt enkelt, redan igår 😀 ?! För inte kan det väl vara jag som…? Nä, tänkte väl det !

Å nu väntar jag bara på en saftig stämning från Ems sida eftersom jag helt galant fräckt snodde hennes bloggtema…

2 Replies to “Nationaldagsdags!”

Kommentera

