Tänk vad kul det kan va med SPSS ändå!

Ja, efter förra veckans hjärnblödning över nämnda programvara så kan jag nu konstatera att det är redigt kul med SPSS 🙂 . Känns ju gött att kunna restaurera förtroendet lite granna… I synnerhet som det är tänkt att jag ska gneta med det programmet – och bli ”eXpert” 😉 – för ganska lång tid framöver.

Bestämde mig nämligen för att ta en paus i utredningen om pendlare som for mellan Eskilstuna och Västerås åren 1990-2003, där jag försökte använda SPSS i faktaproduktion, å istället fokusera på SPSS-doktorandkursens innehåll – alltså den kurs som jag assisterade vid för snart två veckor sedan. För helt klart var det så att jag kände mig aaaaningens ”rostig” efter att inte ha använt det däringa programmet på, ja, jag tror det är i storleksordningen tre år i varje fall. Så en kurs var helt klart välbehövligt, å det är den jag har fördjupat mig i nu på eftermiddagen 🙂 . Å fortsättning lär följa på torsdag och fredag, ju, eftersom jag har bestämt mig för att gå upp till 50% arbetstid fr o m denna vecka 🙂 . Men först ska Nationaldagen avverkas förstås…

Kommentera

