Oj, tiden går den =-)

Ja, det var ju en stund sen jag skrev här senast.

Inte så mycket nytt har väl hänt, förutom att jag påbörjat den medicinska rehabiliteringen. Vilket innebär deltagande i en gruppverksamhet inom det som numera kallas Psykosomatisk Medicin inom landstinget. Där ägnar vi (6 personer) oss åt basal kroppskännedom och bild (måla/skulptera). Än så länge en rätt rolig aktivitet som tillkommit i kalendern, även om det ibland innebär att jag blir fruktansvärt trött efteråt eller känner av symtom mitt under sessionerna. I synnerhet efter språklig interaktion, som jag kan bli trött av.
Överlag mår jag dock rätt OK – t o m för det mesta. Har t o m varit på ett kombinerat 80-årskalas och släktträff utan att få alltföra tydliga symtom :). Joo, det fanns flera antydningar eller föraningar till symtom men jag lyckades hantera det rätt väl.  Å kul var det att träffa alla fastrar och farbröder samt kusiner – de flesta har jag inte sett på över 25 år och några har jag nog inte sett alls… :).

Kommentera

