Psykologi…

Har haft en statisk stresskänsla i flera dagar nu – en stress som aktiveras så fort som jag slår upp ögonen på morgonen och som inte försvinner förrän jag lyckas somna på kvällen.

Har blivit mera vaksam just på detta fenomen, eftersom det på inget vis är nåt unikt just nu… Tvärtom är det en stresskänsla som följt med mig större delen av livet…

Bestämde mig därför – högst motvilligt, för jag ville ju sätta mig vid datorn och jobba på som vanligt i min  ambition att  imitera en arbetsdag – att låta idag bli en sovdag så att jag på så vis kunde undkomma denna pålagda stress…

Men inte sov jag extra länge för det inte! Dock kom jag att läsa en bok istället, av Finn Skårderud, och plötsligt trillade poletter ned :)! Hittade riktigt intressanta avsnitt i hans ibland bländande ”Oro. En resa i det moderna självet”, vilka kom mig att reflektera över min relation till min mor och utifrån det min ”generella relation till omgivningen”… Å plötsligt var den pålagda stressen som bortblåst och jag förstod genast att jag hittat nåt viktigt för min egen självkännedom och därmed rehabilitering!!

Nu behöver jag dock prata med någon om detta, och jag ser ingen annan människa som är kompetent nog att bemöta mitt samtalsämne än en psykolog. Så jag dryftat möjligheten med Resurscentrum att få återkomma till deras psykolog å jag väntar svar i början av nästa vecka.

Kommentera

